Pernilla

Vill du ha trevligt sällskap på din hylla? Adoptera en uggla!
Det finns ju fortfarande ugglor kvar till försäljning och här ska ni få se vilka som finns kvar! Kom ihåg att de på första bilden bara kostar 150 kr st jämfört med dem på resten av bilderna (förutom uggla nr 1 som kostar 200kr). Resten kostar 180 kr st, blicka in i deras drömmande eller dömande ögon och bli förälskad! :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Janne

Vill ha ugglor! Jättefina Ugglor! Malin och jag har valt några favoriter: nr.9, 12, 13, 32.
Finns de kvar så ta med dom nästa gång ni kommer till Stockholm.
Malin hälsar, klappa katterna från mig!

Svar: Wiee :D Vad kul att ni hittade några ni gillade! Tyvärr är nr 9 redan såld, men hittar ni någon annan än den är det bara att säga till, de andra tre tar jag iallafall med upp till stockholm i jul :)
Pernilla

#2 - Ann Britt

Hejsan ! Jah har en liten fråga. Jag vill lära mig att göra keremik former . Alltå skapa mina egna former, Hur går man till väga? Jag bor i Stockolm, har du några tips, Tusen tack !!!!

Svar: Hej! Om du menar egna gjutformer så är det nog ingen liten fråga ;) Men kortfattat brukar man göra originalet i gips, shellaca orignalet, ha på släppmedel och sedan gjuta in originalet i gips, och tex två eller flerdelad form. Alltid viktigt att tänka på att inte gjuta fast sitt original, formen ska gå att ta isär.Men det borde kanske finnas kurser i det? Annars kan jag starkt rekommendera Formakademin i Lidköping, de kanske har en passande sommarkurs? Där lärde jag mig iallafall göra keramiska gjutformar ;)
Pernilla